Медијска офанзива AfD-a

AfD оснива сопствену информативну редакцију са фокусом на друштвене мреже

Десно популистичка Алтернатива за Немачку (AfD), трећа по снази у Бундестагу, сматра да јој медији не дају довољно простора. Зато је кренула у медијску офанзиву – посебно на друштвеним мрежама.

Да ли немачки медији сувише мало извештавају о трећој по јачини политичкој снази у земљи – Алтернативи за Немачку (AfD)? Или можда чак цензуришу када је у питању AfD? Према мишљењу Елис Вајдел, шефице посланичке групе AfD у Бундестагу, њену странку „многи медији игноришу или циљано блате, ширећи лажне вести“. Зато Алтернатива за Немачку, како извештава недељник „Фокус“, комуникацију с медијима убудуће жели да одржава преко сопствене информативне редакције.

„Та редакција требало би да повећа доступност наших информација за кориснике“, потврдио је за ДВ Данијел Тап, лични секретар шефице посланичке групе AfD у немачком парламенту. Посебно акценат у раду редакције требало би да буде на друштвеним мрежама. Тап је додао да би тежиште извештавања те будуће редакције требало да буде на парламентарним иницијативама и парламентарном раду посланичке групе. „Појединачне иницијативе посланика AfD немају снагу да се медијски пробију“, сматра Тап и истиче да би сада све то требало боље да буде координисано.

ВИРАЛНО И РАДИКАЛНО
И док AfD намерава да прошири своје садржаје на друштвеним мрежама и истражује теме које се, како каже Вајделова, „гурају под тепих“, друге посланичке групе у Бундестагу већ сада не могу ни да се пореде са AfD-ом када су у питању друштвене мреже, а посебно Јутјуб. Видео-снимци расправа у Бундестагу на којима говоре политичари Алтернативе за Немачку, на тој платформи изазивају велику пажњу.

„AfD је успео да од Бундестага направи своју позорницу“, написала је недавно за берлински „Тагесшпигел“ новинарка Марија Фидлер. Снимци тих говора на Јутјубу погледани су стотинама хиљада пута, имају исто толико лајкова, а дељени су и на Твитеру односно Фејбуку. Алтернатива за Немачку је тако преузела примат на друштвеним мрежама када је реч о ономе што се догађа у пленарним салама Бундестага.

С обзиром на такав успех AfD-а, многи посланици из других странака питају се колико би требало да побољшају сопствену презентацију на друштвеним мрежама. Ипак, нико од њих не жели да коментарише иницијативу AfD о оснивању сопствене информативне редакције. „Активности конкуренције које се односе на комуникацију не желимо да коментаришемо“, саопштила је посланичка група Демохришћана (CDU/CSU) у Бундестагу.

Још није потпуно јасно шта се тачно крије иза медијске иницијативе коју је најавила Елис Вајдел. И портпарол AfD-a Јирген Браун није желео да одговори на питања ДВ која смо му послали у петак (9.2). Сигурно је међутим то да ће Браун, који је иначе ТВ-новинар и саветник за комуникације из Вајблингена (Баден-Виртенберг), бити један од водећих људи нове AfD-ове медијске иницијативе.

ГОВОРИМ, ДАКЛЕ ЈЕСАМ
Онај ко се не појављује у медијима, тај није присутан – то је добро знао и бивши немачки канцелар Герхард Шредер. На почетку свог канцеларског мандата он је изјавио: „Да бих владао потребни су ми ’Билд’, недељно издање ’Билда’ и телевизија“. Чини се да то важи и за AfD.

И експерт за медије Бернд Геблер такође уочава – без обзира на критике на рачун AfD-а – извесну чежњу политичара те популистичке странке за на насловним странама и присуством у телевизијским студијима. Тако је председавајући AfD-у Немачке Јерг Мојтхен прошле године запретио чак и тужбом, што је имало за циљ да се он чешће позива на телевизијске расправе.

„Таква тужба наравно може да угрози самосталност медија, уредничку слободу“, рекао је Геблер у интервјуу за немачки радио Дојчландфунк у августу 2017. године. Он је тада закључио да је AfD по својој структури „анти-плурална“ странка.

 

Извор Дојче веле, 13. фебруар 2018.