AMERIKANCI DONOSE ZAKON O RUŠENjU PUTINA (2)

MARINA RAGUŠ Sve oko Ukrajine i sve pre i posle nje zapravo je ratni...

MARINA RAGUŠ

Sve oko Ukrajine i sve pre i posle nje zapravo je ratni plan za potpunu američku monopolizaciju nad resursima cele planete

U Glavi I predloga Zakona [1], pod naslovom Ponovno osnaživanje NATO saveza [2] predviđeno je da državni sekretar u saradnji sa Sekretarom za odbranu SAD osmisli „strateški okvir za podršku i saradnju Sjedinjenih Američkih Država u Evropi i Evroaziji“ [3]. Kako je naznačeno u odeljku 101, taj strateški okvir trebalo bi da uključi: a) evaluaciju obima pretnji po bezbednost i stabilnost u Evropi i Evroaziji u meri u kojoj one predstavljaju pretnju nacionalnoj bezbednosti SAD i bezbednosnim interesima NATO; b) identifikaciju primarnih ciljeva, prioriteta i željenih uslova koji definišu ostvarivanje komandnih ciljeva ili end-states [4] američkih programa pomoći i saradnje iz oblasti bezbednosti u Evropi i Evroaziji, kao i procenu potrebnih resursa za ostvarivanje prethodno navedenog. Preko metodologije i kriterijuma za bilateralno i multilateralno partnerstvo, Zakon predviđa i da predsednik SAD, koji je i glavnokomandujući po funkciji, neposredno obustavi trenutno i planirano pregrupisavanja snaga u Evropi. To dalje znači, kako kaže slovo predloga Zakona, da predsednik u okviru svojih nadležnosti planom obezbedi spremnost borbenih jedinica SAD u cilju „rapidnog i potpunog odgovora“, kao i da otkloni sve eventualne nedostatke u borbenoj gotovosti oružanih snaga u saradnji sa saveznicima iz NATO.

Revitalizacija NATO, prema ovom zakonskom predlogu, tekla bi istovremeno na više koloseka. Pomenućemo neke:

UPOTREBA VOJNE SILE

Odeljak 102 [5] Napori SAD u jačanju NATO nadalje predviđa: jačanje sposobnosti NATO da odbije i, ukoliko je potrebno, rapidno i na odgovarajući način odgovori čak i uz upotrebu vojne sile na bezbednosne krize, uključujući krize u Evropi, Evroaziji a koju stvara bilo koja država u smislu podrivanja teritorijalnog, ekonomskog ili političkog suvereniteta ili integriteta bilo koje članice NATO. Ništa manje značaja Zakon ne daje i ulaganju napora u ohrabrivanju članica NATO da zajedničkim radom ostvare energetsku nezavisnost kako za članice Saveza tako i za njene partnere u Evropi i Evroaziji. Neizostavni deo u definisanju ovakvog okvira NATO jeste i „stav“ Kongresa, koji Alijansu definiše kao jedinu uspešnu organizaciju kolektivne bezbednosti koja bi trebalo ovako revitalizovana da obezbedi mir i bezbednost u Evropi i Evroaziji; kao i da obezbedi da Rusija igra „odgovarajuću“ ulogu u regionu. To „odgovarajuće“ znači da Rusiji ne sme da se dozvoli da ustvari ispoljava nacionalne interese koji su u suprotnosti sa interesima korporativne Amerike.

Odeljak 103 [6] Proširena podrška Poljskoj i drugim baltičkim zemljama: predlaže se da predsednik pripremi plan koji bi trebalo da odredi i troškove značajno uvećane američke i NATO pomoći i podrške Poljskoj, Estoniji, Litvaniji i Latviji, koja se odnosi na: prvi ešalon NATO snaga u ovim državama koji će definisati bilateralni sporazumi; bezbednosnu pomoć koja se odnosi na obuku, usluge kao i ostale odbrambene činioce; u te svrhe biće alocirano 50 miliona dolara godišnje u periodu 2014-2017. Ovome treba dodati i predlog da predsednik uputi stalnog predstavnika SAD pri NATO da lobira za uspostavljanje stalne misije NATO snaga u Poljskoj, Estoniji, Latviji i Litvaniji kao i u drugim zemljama koje odredi prvi čovek Amerike.

Revitalizaciju NATO republikanski kongresmeni – potpisnici ovog zakonskog predloga – vide i kroz finalizaciju implementacije antiraketnog štita [7] i jačanje američko-nemačke saradnje po pitanju evropske i globalne bezbednosti. [8] Poslednje predviđa formiranje radne grupe (SAD-Nemačka) za globalnu i evropsku bezbednost koja će se baviti pitanjima od zajedničkog interesa, trenutnom situacijom u Ukrajini, kao i povećanjem političke, ekonomske i vojne saradnje među državama. Državnom sekretaru u svrhu rada ove grupe biće alocirano pet miliona dolara godišnje u periodu 2015-2017.

obamapoljska02

SLAMANjE RUSIJE JE IMPERATIV SAD

Faktički, od prvog do poslednjeg reda predloga zakona okvir koji je predstavljen sadrži u sebi fazno slamanje ruskog nacionalnog interesa kako na spoljnopolitičkom tako i na unutrašnjem planu. U Glavi II Odvraćanje dalje ruske agresije na tlu Evrope[9] opisani su instrumenti od uvođenja sveopštih sankcija prema Ruskoj Federaciji, preko osude šablona fizičke i ekonomske „agresije“ Rusije prema raznim zemljama Evrope i Evroazije, do sveopštih sankcija i konačno podrške civilnom sektoru i „demokratiji“ unutar same Ruske Federacije. [10] Suštinski, Rusiji se stavlja na teret da ekonomskim iscrpljivanjem pojedinih zemalja (Ukrajina, Moldavija, Litvanija, Gruzija) opstruiše njihov odnos sa EU. I ne samo to. Predlog zakona konstatuje da su „ruski agenti“ na tlu Istočne Ukrajine izazvali destabilizaciju zemlje. Bez ijednog prethodnog dokaza istrage američki zakonodavci su, prema običaju, za krizu koju su sami proizveli okrivili neprijatelja broj 1 – Rusku Federaciju. Pošto je neprijatelj Amerike sada jasno definisan, SAD od svih svojih partnera traži konsenzus u demoliranju Rusije. Svako ko ne podrži smernice korporativne Amerike, smatraće se njenim neprijateljem.

Tako su na listu sankcija, ukoliko se ukrajinski građanski rat produži (a znamo da će se Amerika potruditi da tako i bude) dospeli: Sberbanka, VTB banka, Gazprombanka, Gazprom, Novatek, Rosnjeft, Rosoboroneksport… i, naravno, svi pojedinci i pravna lica koja se dovedu u vezu. Sankcije se takođe odnose i na rusko učešće u radu međunarodnih institucija i organizacija koje su pod upravom SAD i njenih saveznika i drugo poglavlje zakona posvećeno je u najvećoj meri ekonomskom slamanju Rusije, koje bi trebalo da prethodi procvatu nevladinog sektora finansiranog iz američkih fondova. Sudeći prema našem iskustvu – već doživljeno, zar ne?

ISTRAŽIVANjE KORUPCIJE KAO PODRIVANjE

Posebnu pažnju treba skrenuti na odeljak 205 Diplomatske mere koje se odnose na rusku agresiju [11], koji predviđa ograničenje saradnje SAD i njenih saveznika sa vladom Ruske Federacije u razmeni vojno-odbrambenih sredstava, redukciju sporazuma koji se odnose na nuklearno naoružanje i novi Start ugovor (potpisan 8. aprila 2010 u Pragu). U delu dodatnih konzularnih aktivnosti državnom Sekretaru SAD se nalaže da za prioritetne postavi napore u otvaranju kanala za imigrante iz Ruske Federacije: boraca za „ljudska prava“, novinara, disidenata i izbeglica u smislu olakšanih birokratskih procedura; poseban akcenat zakonodavac stavlja na izveštaj o značajnoj „korupciji“ unutar Ruske Federacije kao i proizašle posledice, pa tako državni sekretar sa sekretarom za finansije treba Kongresu da podnese izveštaj o korupciji u RF u smislu obima koji podriva politički i ekonomski razvoj u nezavisnim državama bivšeg sovjetskog prostora. To se odnosi na: a) detaljan opis korupcije visokih zvaničnika vlade RF, kao i na vezu sa poslovnim liderima u RF; b) detaljan izveštaj na koji način Vlada RF koristi korupciju da održi moć određenih osoba u Vladi i biznisu; v) procenu u američkim dolarima koliko su bogati visoki ruski zvaničnici, njihovi članovi porodica ili bliski saradnici; g) procenu u američkim dolarima koja količina novca iz koruptivnih kanala RF je investirana, oprana ili na drugi način uneta u suverene jurisdikcije zemalja nekadašnjeg sovjetskog prostora; d) detaljan opis specifičnih tokova značajne korupcije u RF; đ) detaljan opis na koji način vlada RF koristi korupciju u drugim državama kako bi stvorila ili održala zavisnost od RF; e) detaljan opis tokova koruptivnih finansijskih sredstava koji ide ka privatnim korporacijama, netransparentnim vladinim ili poslovnim donosiocima odluka, ili ka podrivanju suvereniteta, demokratskih institucija, vladavine prava ili privrednog i finansijskog sistema u svim nezavisnim zemljama bivšeg Sovjetskog Saveza; ž) detaljan opis političke i finansijske mreže i drugih mehanizama kojima prethodno opisani novac učestvuje u malignim posledicama po nezavisne zemlje bivšeg SSSR.

U tu svrhu formiraće se međuagencijska radna grupa u koju bi ušli i predstavnici obaveštajne zajednice SAD i sve prethodno navedeno bila bi njihova prioritetna aktivnost. Ovaj deo zakonskog predloga koštaće američke poreske obveznike godišnje u periodu 2015-2017 dva i po miliona američkih dolara.

Dakle, ovaj deo predloga Zakona kao da je preuzet iz uputstva Džina Šarpa kako urušiti državu iznutra. Fingirana antikorupcijska kampanja uvek je vrlo korisno sredstvo. Svaka sličnost sa nama bliskim događanjima sasvim je namerna, zar ne?

Konačno, u poslednjoj glavi zakonskog predloga, Glavi III Osnaživanje Ukrajine i drugih evropskih i evroazijskih država protiv ruske agresije [12] predviđa se ovlašćenje predsedniku SAD da na zahtev ukrajinske Vlade obezbedi: vojnu opremu, podršku i obuku (antitenkovsko i protivvazdušno naoružanje; opremu za vojne snage snajpere, puške, municiju; ABH zaštitna sredstva; specijalna vojna vozila; komunikaciona sredstva, medicinsku opremu i ostalo prema potrebi ukrajinske vlade. Za ovu stavku biće alocirana sredstva samo za 2014. godinu u iznosu 100 miliona američkih dolara. Takođe, predviđa se potpuna obaveštajna saradnja, koja će ukrajinskoj hunti obezbediti u realnom vremenu uvid u stanje na terenu. Iznad svega, Ukrajina, Moldavija i Gruzija dobiće glavni status među državama koje nisu članice NATO, i to prema sledećim kriterijumima: a) da imaju demokratski izabranu vladu; b) da u potpunosti sarađuju sa SAD; v) da poštuju pravo građana da demokratski izaberu svoju vladu.

VEZIVANjE SRBIJE ZA NATO

U delu 304 Uvećanje podrške i pomoći kao i saradnji u oblasti odbrane sa ključnim državama koje nisu članice NATO [13] predviđa se da će predsednik SAD kao glavnokomandujući oružanim snagama značajno uvećati vojnu saradnju sa ključnim državama koje nisu članice Alijanse. Tu spadaju: Ukrajina, Moldavija, Azerbejdžan, Bosna i Hercegovina, Kosovo, Makedonija, Crna Gora i Srbija. Vojna saradnja ovako postavljena odnosiće se na: 1) intenziviranje trenutnog tempa saradnje kroz vojne vežbe, obuku i razmenu; 2) podršku SAD i NATO u oblasti bezbednosti. S tim u vezi SAD će preko svog stalnog predstavnika u NATO lobirati da sve članice EU uz NATO oforme Fond NEPSF (NATO European Partners Security Fund), koji će podržati prethodno navedeno. Američki sekretar odbrane bi tako trebalo da otpočne bilateralne pregovore sa naznačenim državama u cilju potpisivanja sporazuma (ili ojačavanja postojećih) iz oblasti bezbednosti.

Sve već navedeno ustvari je predigra za uvlačenje američkih privatnih korporacija u eksploataciju, skladištenje i distribuciju gasa i nafte u zemljama bivšeg sovjetskog prostora. Shodno tome, kako se navodi u delovima 305 [14] i 306 [15], energetska nezavisnost Evrope i Evroazije se mora obezbediti. Kako? Preko korporativne Amerike uz saradnju američke agencije za međunarodni razvoj, Svetske banke i EBRD. Tako će korporativna Amerika da vrši eksploataciju prirodnih resursa na teritoriji Ukrajine, Moldavije i Gruzije, koje će same morati da za usluge „istraživanja“ i eksploatacije potraže „povoljne“ kreditne linije od navedenih finansijskih institucija. U finišu ovog, po svoj prilici, gasnog rata SAD će obezbediti energetsku „nezavisnost“ Evrope i Evroazije od Rusije, s jedne strane. S druge, korporativna Amerika će držati energetski monopol.

Ovaj tekst svakako je mogao da bude kraći prikaz američkog ratnog plana. Međutim, izostali bi bitni detalji koji potkrepljuju činjenice za koje smo se tako borili da ugledaju svetlo dana među tolikim medijskim spinovima korporativne sedme sile. Sve oko Ukrajine i sve pre i posle nje zapravo je ratni plan za potpunu američku monopolizaciju nad resursima cele planete. Ovaj zakonski predlog je samo transparentno uobličio aktivnosti koje Amerika provodi decenijama čuvajući gorljivo monopolarnu strukturu sveta. Toliko gorljivo da sada egzistira u paralelnoj realnosti u odnosu na realno stanje kakvo je multipolarni svet. Ali, kao što smo bezbroj puta naglasili, nikako je ne treba potceniti. Ona je i dalje vojna sila, koja u svojoj mreži drži, ekonomske, finansijske i političke institucije dovoljne da proizvedu građanske ratove gde god korporativna Amerika upre prstom. Sada je svoj vizir usmerila na Rusiju. To znači, kao što smo videli, da će mobilisati sve i svakog za koga se proceni da u datom trenutku može da postigne poen. Tako će Rusija i njoj bliske države imati podivljalu mrežu atlantista, kako spolja tako i unutar samih zemalja spremnih na sve u korist nalogodavca iz Vašingtona. Sada je mnogo lakše govoriti o tome jer ispred sebe imamo zakonski predlog koji je učinio javnim sve do sada tajne aktivnosti korporativne Amerike, zbog čijeg obelodanjivanja su mnogi platili glavom, neki označeni teroristima a najveći procenat pristalicama teorija zavere.

obamapoljska03

DVA PRIMERA

Možda bi i sada bilo tako u smislu „republikanci pucaju u prazno“, „od toga nema ništa“… da nije konkretnih primera. U tu svrhu navešćemo samo dva skorašnja:

Primer 1: Američki predsednik je na ceremoniji u Varšavi povodom obeležavanja 25 godina od pada komunizma „pozdravio Poljsku demokratiju kao zvezdu vodilju za susednu Ukrajinu“, naglasivši pritom da je „slobodan svet ujedinjen protiv ruske mračne taktike u Ukrajini: Većim državama ne sme da bude dozvoljeno da maltretiraju manje ili da nameću svoju volju oružjem ili naoružanim ljudima koji zauzimaju zgrade. I jedan potpis nikada ne može da legitimiše krađu teritorije susedne zemlje, zbog čega nećemo prihvatiti rusku okupaciju Krima ili kršenje ukrajinskog suvereniteta. Naše slobodne nacije biće ujedinjene kako bi osigurale da dalje provokacije Rusije samo donesu veću izolaciju toj zemlji“ [16], rekao je Obama. Što je još važnije jer potvrđuje sve prethodne navode kao ustanovljen vektor spoljne politike SAD, američki predsednik poručio je NATO saveznicima u istočnoj Evropi da su SAD spremne da ih brane: „Poljska nikada neće biti sama. Ne samo Poljska već i Letonija, Litvanija, Rumunija. To nisu samo reči već neraskidivo obećanje koje garantuju najsnažnija alijansa u svetu i oružane snage SAD, najsnažnija vojska u istoriji“ [17], naglasio je Barak Obama. Bela kuća je nekako istovremeno saopštila da će Vašington uputiti Ukrajini dodatnih pet miliona dolara „nesmrtonosne“ vojne pomoći: pancire i vizire za noćno osmatranje. [18]

Primer 2: Tridesetog maja u Beogradu potpisan je plan bilateralne vojne saradnje između ministarstava odbrane Srbije i Poljske. Osnov saradnje biće: vojnoobrazovna saradnja, vazduhoplovna medicina, vojni arhiv i verska služba. Tom prilikom Ministarstvo odbrane Srbije izrazilo je očekivanja pomoći od Poljske u „prenošenju iskustva u vezi sa bezbednosnim i odbrambenim aspektima priključenja Evropskoj uniji, a zainteresovano je i za razmenu iskustva u obuci i učešću u multinacionalnim operacijama“. [19] Predstavnici Vojske Srbije učestvovaće u svojstvu posmatrača na vežbi Anakonda 2014.

Komentar ostavljamo vama, koji ste odabrali baš ovo mesto za drugčiji pogled na svet oko nas i u nama.

__________

Napomene:

[1] „Zakon o sprečavanju dalje ruske agresije prema Ukrajini i drugim suverenim evropskim i evroazijskim zemljama, i u druge svrhe“ – „A BILL To prevent further Russian aggression toward Ukraine and other sovereign states in Europe and Eurasia, and for other purposes“:

http://beta.congress.gov/113/bills/s2277/BILLS-113s2277is.pdf

[2] Isto, strana 5, TITLE I—REINVIGORATING THENATO ALLIANCE.

[3] Isto, strana 5 „SEC. 101. STRENGTHENING UNITED STATES ASSISTANCEAND FORCE POSTURE IN EUROPE AND EUROASIA“.

[4] End-states, vojni izraz koji definiše set uslova za ostvarivanje komandnih ciljeva – def. preuzeta iz vojnog rečnika.

http://www.militaryfactory.com/dictionary/military-terms-defined.asp?term_id=1895

[5] Isto, strana 8, SEC. 102. UNITED STATES EFFORTS TO STRENGTHEN THENATO ALLIANCE.

[6] Isto, strana 9, SEC. 103. EXPANDED SUPPORT FOR POLAND AND THE BAL 20 TIC STATES.

[7] Isto, strana 11, SEC. 104. ACCELERATING IMPLEMENTATION OF EUROPEANAND NATO MISSILE DEFENSE EFFORTS.

[8] Isto, strana 13 SEC. 105. STRENGTHENED UNITED STATES-GERMAN COOPERATION ON GLOBAL AND EUROPEAN SECURITY ISSUES.

[9] Isto, strana 14, TITLE II – DETERRING FURTHERRUSSIAN AGGRESSION IN EUROPE.

[10] http://srb.fondsk.ru/news/2014/05/30/zastrashuiuhi-predlog-republikanaca.-s.-2277-naiava-evro-maidana-u-moskvi-1.html

[11] Isto, strana 34, SEC. 205. DIPLOMATIC MEASURES WITH RESPECT TO THERUSSIAN FEDERATION.

[12] Isto strana, 44,TITLE III – HARDENING UKRAINEAND OTHER EUROPEAN ANDEURASIAN STATES AGAINSTRUSSIAN AGGRESSION

[13] Isto, strana 49, SEC. 304. EXPANDED SECURITY FORCE TRAINING, ASSISTANCE AND DEFENSE COOPERATION WITHKEY NON-NATO STATES.

[14] Isto, strana 51, EXPEDITING NATURAL GAS EXPORTS.

[15] Isto, strana 52, EUROPEAN AND EURASIAN ENERGY INDEPENDENCE.

[16] http://www.glasamerike.net/content/obama-europe/1929269.html

[17] Isto.

[18] Isto.

[19] http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=05&dd=30&nav_category=12&nav_id=854917

Fond strateške kulture

AMERIKANCI DONOSE ZAKON O RUŠENjU PUTINA (1)

 

Svet
Pratite nas na YouTube-u