Sajber-štab biće u Radio-stanici „Sloboda“, koja je decenijama podrivala Sovjetski Savez
Ove godine će u Češkoj u sedištu radija Sloboda, koji finansira Vlada SAD a koji je decenijama igrao važnu ulogu u destabilizovanju SSSR i dovođenju u pitanje svega ruskog, biti otvoren odsek za digitalne medije – DIGIM. U njemu će raditi stručnjaci za društvene mreže.
Njihov zadatak biće „borba protiv dezinformacija u ruskoj medijskoj sferi putem različitih društvenih medijskih platformi (između ostalih, Fejsbuk, Tviter, VKontakte i Odnoklassniki)“, piše Izvestija.
To da se u Pragu sledeće finansijske godine, koja će početi 1. oktobra 2015. godine, otvara sajber-štab proizlazi iz prijave američke vladine organizacije – Savet direktora za pitanja emitovanja (Broadcasting Board of Governors – BBG). Prijavu je podneo predsednik SAD Kongresu prošlog meseca.
Cilj BBG po statutu jeste širenje informacija „u zemljama gde postoji nedostatak nezavisnih medija“. U prijavi BBG na 160 strana, Ruskoj Federaciji je posvećen ceo odeljak pod nazivom „borba protiv revanšističke Rusije“.
U njemu se govori o planovima u 2015-2016. godini i opisuju se razlozi zbog kojih treba voditi informativni rat protiv RF. BBG navodi da je Rusija „pokrenula svetski mehanizam dezinformisanja“.
BBG navodi da pojačava svoje aktivnosti na internetu, naročito na društvenim mrežama. Posle prisajedinjenja Krima Rusiji radio „Sloboda“ je povećao obim sadržaja na ruskom jeziku, a radi daljeg povećanja broja publike formira se DIGIM.
Kako navodi „Izvestija“, na spisku društvenih mreža na kojima će se raditi je i sajt „Odnoklassniki“, čiji su korisnici najaktivniji u odbrani zvaničnog stava Rusije u mnogim pitanjima. BBG ističe da će osim borbe na društvenim mrežama novi tim koristiti i mesendžer WhatsApp.
Kako piše „Izvestija“, na češkom sajtu radija „Sloboda“ nedavno je objavljen konkurs za 14 radnih mesta u DIGIM. Na primer, tamo se navodi radno mesto producenta društvenih mreža za ruskojezičnu publiku: u objašnjenju se precizira da će tim za društvene medije raditi pod različitim brendovima i praviti različite sadržaje za društvene mreže. U opisu posla je pravljenje popularnih sadržaja za društvene mreže, traženje glavnih tema dana i obaveštavanje novinara o njima.
Glavno oružje za informativni rat protiv Rusije treba da budu originalni programi i politička satira, naglašava BBG.
U okviru novog predstavništva SAD na ruskim društvenim mrežama – planiran je video projekat Footage vs Footage („Reportažom na reportažu“). U prijavi DIGIM piše da će taj proizvod dnevno raskrinkavati„rusku televizijsku propagandu“.
Na američkom portalu javnih nabavki, novinari „Izvestija“ otkrili su martovski javni oglas BBG za reklamiranje ruskojezičnih servisa na Guglu: internet-gigant će dobijati 100 hiljada dolara za reklamiranje radio stanica „Sloboda“ i „Glas Amerike“ u ruskojezičnom segmentu interneta.
Sledeće finansijske godine BBG planira da za realizaciju projekta borbe protiv „revanšističke Rusije“ potroši 15,6 miliona dolara.
Savet direktora za pitanja emitovanja je označio taj projekat kao prioritetan zajedno sa borbom protiv ideologije terorističke grupacije Islamska država, ali za te potrebe američka organizacija traži 6,1 milion dolara.
BBG za 2016. godinu od Kongresa traži ukupno 751 milion dolara.
Izvor Fakti, 14. 04. 2015.