ANKETA POKAZALA UZROKE POPULARNOSTI OPOZICIONIH PARTIJA U EVROPI

Više od polovine Britanaca i skoro trećina Francuza smatra da popularnost opozicionih partija pokazuje...

Više od polovine Britanaca i skoro trećina Francuza smatra da popularnost opozicionih partija pokazuje rast zbog razočarenja u EU

Prema podacima istraživanja „Sputnik.Mišljenja“, koju je sprovela agencija „ICM Research“ u Velikoj Britaniji, Francuskoj i Španiji ispitanici su najčešće davali tri razloga za porast popularnosti opozicionih partija u Evropi: visok stepen imigracije (47 odsto ispitanika), neispunjena obećanja (46 odsto) i razočarenje u EU (38 odsto).

Kao odgovor na pitanje: „Koji su po vašem mišljenju glavni razlozi za porast popularnosti desnih partija kao što su UKIP u Velikoj Britaniji, Nacionalni front u Francuskoj i (leva) Podemos u Španiji“, više od polovine Britanaca (53 odsto) i skoro trećina Francuza (30 odsto) smatra da popularnost opozicionih partija pokazuje rast zbog razočarenja u EU. Neuspeh u oblasti ekonomije kao razlog navelo je 44 odsto Francuza i Španaca.

Potrebu za socijalnim reformama navelo je skoro polovina stanovnika Španije (49 odsto), dok 55 odsto Španaca smatra neispunjena obećanja razlogom za rast popularnosti opozicionih partija. Od ukupnog broja ispitanika „ne zna“ ili „drugo“ odgovorilo je 10 odsto, odnosno 11 odsto.

Anketu je sprovela kompanija „ICM Research“ za agenciju Sputnjik od 1. do 4. maja 2015. godine u Velikoj Britaniji, Francuskoj i Španiji. Uzorak je iznosio 4.097 osoba (2.005 u Velikoj Britaniji, 1.041 u Francuskoj, 1.051 u Španiji). Uzorak reprezentuje stanovništvo po polu, uzrastu i geografiji. Interval poverenja se kreće +/- 3,1 odsto uz pouzdanost od 95 odsto.

Međunarodni projekat za proučavanje javnog mnjenja počeo je u julu 2014. godine. Partner projekta je britanska istraživačka kompanija „ICM Research“. U okviru projekta „Sputnik.Mišljenja“ regularno se sprovode se ankete javnog mnjenja u zemljama Evrope i SAD o najaktuelnijim socijalnim i političkim pitanjima.

Izvor Sputnjik, 16. 06. 2015.

Preporučujemo
Pratite nas na YouTube-u