Koka-Kola preuzima Bambi za 260 miliona evra

„U naš postojeći portfolio vodećih brendova napitaka dodaćemo potrošačima dobro poznate, komplementarne brendove“, kažu iz kompanije

„Koka-Kola HBC Srbija“ je saopštila da je kompanija „Koka-Kola HBC AG“ započela proces akvizicije vodeće domaće konditorske kompanije „Bambi“ od fonda „Mid Jurop partners“ u vrednosti od 260 miliona evra.

Kako se navodi u saopštenju, konačni sporazum će biti definisan kroz završna usaglašavanja, a akvizicija ostaje podložna uobičajenim uslovima i odobrenjima nadležnih organa zbog čega se očekuje da će sam proces biti okončan u drugom kvartalu 2019. godine.

„Naša strateška namera je da ova akvizicija omogući kompaniji nove razvojne mogućnosti u Srbiji i regionu, kao i mogućnost proširenja u komplementarne kategorije proizvoda“, navodi se kompanija.

Glavni izvršni direktor kompanije „Koka-Kola HBC AG“, Zoran Bogdanović, izjavio je da akvizicija predstavlja izvrsnu priliku za stvaranje dodatne vrednosti za kompaniju, kupce i akcionare.

„U naš postojeći portfolio vodećih brendova napitaka dodaćemo potrošačima dobro poznate, komplementarne brendove, kao i inovativne veštine i znanja. Ovo će dodatno ojačati našu relevantnost na tržištu i odnos sa kupcima i dati nam mogućnost da povećamo svoje prisustvo u ključnim prilikama za konzumaciju, kao što su početak dana, konzumacija u pokretu i užina i osveženje kod kuće“, naveo je Bogdanović.

Dodaje se da će akvizicija portfoliju kompanije u Srbiji, koja je ujedno i jedno od najbrže rastućih tržišta kompanije „Koka-Kola HBC“ globalno, dodati vodeće domaće tržišne brendove u veoma značajnoj i pre svega komplementarnoj kategoriji.

Takođe, veruju da ova akvizicija nudi mogućnost sinergije kroz zajedničke promocije i komplementarne inovacije.

„Značajna vrednost kompanije ‘Bambi’ jeste i jaka distributivna mreža, uključujući rashladnu distribuciju u strateški važnim kanalima, kao što su tradicionalna maloprodaja i HORECA“, navodi se u saopštenju.

Generalni direktor kompanije „Koka-Kola HBC Srbija i Crna Gora“ Svetoslav Atanasov rekao je da nakon obeležavanja pola veka od početka proizvodnje „Koka-Kole“ u Srbiji, nakon kontinuiranog rasta i osvajanja prestižnog kupa „Endru David“ tri godine zaredom za najuspešniju poslovnu operaciju unutar „Koka-Kola HBC grupe“, sigurni su da je njihov tim spreman da podrži ovu važnu odluku kompanije da zakorači u kategoriju grickalica i konditorskih proizvoda.

„Ova akvizicija je potvrda da je Srbija vrlo atraktivno odredište za strane investicije, ali i dokaz odlučnosti naše kompanije, ‘Koka-Kola HBC Srbija’, da ostanemo integralni deo lokalne zajednice u kojoj poslujemo i nastavimo da razvijamo svoje poslovanje u ovoj zemlji. Siguran sam da će naši globalni brendovi, znanje stečeno na brojnim tržištima, kao i posvećenost lokalnoj zajednici, udruženi sa ‘Bambijevim’ vodećim brendovima na tržištu konditorskih proizvoda, biti prava dobitna kombinacija! Dodatno, sa velikom radošću želimo dobrodošlicu svim novim kolegama iz ‘Bambija’ u našu ‘Koka-Kola HBC’ porodicu“, izjavio je Atanasov.

„KOKA-KOLA“ SPREMNA DA ZAKORAČI U SVET KONDITORSKIH PROIZVODA
Direktor sektora za odnose sa javnošću i komunikacije kompanije „Koka-Kola HBC Srbija“ Vladimir Tipsarević rekao je za RTS da tačno pola veka od početka proizvodnje „Koka-Kole“ u Srbiji i nakon kontinuranog održivog rasta koji je ta kompanija ostvarila sigurni su da je njihov tim spreman da podrži ovu odluku da zakorači u proizvodnju grickalica i konditorskih proizvoda.

„Ovo je ujedno i potvrda da je naša zemlja vrlo atraktivno odredišti za strane investicije“, naveo je Tipsarević.

 

Izvor RTS, 18. februar 2019.

Dnevne vesti
Pratite nas na YouTube-u